پایگاه خبری دست دوز - خبر اقتصادی

پایگاه خبری دست دوز - خبر اقتصادی

 

مدیرعامل کارخانجات نساجی بروجرد گفت: نساجی بروجرد هیچ مشکلی برای برقراری تولید ندارد، ۷۵ درصد حقوق دی ماه کارگران پرداخت شده و مابقی آن نیز به زودی پرداخت می شود.

 

حدود 151.6 میلیون کودک در سطح جهان بین سنین 7 تا 15 سال به انجام کار مشغول هستند. نیمی از این کودکان در مشاغل خطرناک از جمله زنجیره تامین صنعت مد کار می کنند. کار کودک (Child labour) به عنوان کاری تعریف می شود که احتمالاً بر حق تحصیل کودکان مانعی ایجاد می کند یا به سلامت و رشد جسمی، ذهنی، روحی، اخلاقی یا اجتماعی کودک آسیب می رساند.

 

 

درپی افزایش‌ قابل ملاحظه قیمت دلار، بانک مرکزی اقداماتی چون عرضه ارز در سامانه برخط بازار متشکل ارزی، انتشار گواهی سکه، تولید سکه از طلای آب شده با همکاری بخش خصوصی و فراهم شدن خرید ارز از بانک‌ها را در دستور کار قرار داده که این اقدامات از سوی کارشناشان اقتصادی و فعالان بازار ارز بررسی شده است.

 

یک کارشناس اقتصادی اصل متناسب‌سازی را به منزله واقعی کردن دستمزدها و مستمری‌ها دانست و با اشاره به زمان اجرای متناسب‌سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشگری، بر لزوم مشخص شدن سریع‌تر منابع اعتباری این طرح تاکید کرد.

صنعت مد برای افراد عادی در هاله ای از ابهام قرار دارد. در واقع از دید بسیاری از مصرف کنندگان، اگر طرح و قیمت لباس مناسب باشد؛ فروش اتفاق می افتد. در نظر آنها آنچه پشت صحنه تولید لباس رخ می دهد؛ در درجه دوم اهمیت جای دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران گفت: صنعت چرم در کشور از ظرفیت بالایی برای ارزآوری، کارآفرینی و اشتغال افزایی برخوردار است.

براساس تحقیقات شرکت ایرلندی Penneys ، نسل Z بیش از هر گروه سنی دیگری به تعمیر لباس های خود علاقه دارند و 77% از آنها متذکر شده اند که در 18 ماه گذشته لباس های خود را تعمیر کرده اند. در مقام مقایسه، تنها 36% از افراد 25 تا 34 ساله و 45% افراد 35 تا 44 ساله اعلام کرده اند که در این مدت لباس های خود را تعمیر نموده اند.

معاون هماهنگی امور استانی استانداری تهران از تعطیلی تمامی ادارات، مقاطع تحصیلی، مهدهای کودک استان تهران به‌جز دو شهرستان فیروزکوه و دماوند برای فردا دوشنبه 13 تیرماه خبر داد.

 

قطعاً یک بالش خوب تاثیر زیادی در خواب خوب و آرام دارد. اما اگر بالش های خود را به درستی تمیز نکنید؛ دیگر نمی توانید به عنوان یک تکیه گاه مناسب در هنگام خواب روی آنها حساب باز کنید.

 

حدود ۲ هزار و ۶۵۳ تن انواع پشم وارد کشور می‌شود که از لحاظ ارزی تقریبا ۱۶ میلیون دلار می‌شود.